Szukaj na tym blogu

niedziela, 26 sierpnia 2012

Konfitura z czerwonej cebuli

"Mam słabość do cebuli. Uwielbiam zwłaszcza smażoną. Kiedy więc znalazłam przepis na konfiturę z czerwonej cebuli wiedziałam, że z pewnością mi posmakuje. Dokonałam, jak zwykle, pewnych modyfikacji. Jest rewelacyjna! Do mięs, wędlin, serów, np. do sera pleśniowego. Idealna do przekąski ze smażonego camemberta. Cudowna do grilla. Równie smaczna z samym chlebem. Ostra i słodka zarazem. Można ją zawekować. Polecam!

Składniki:
  • 0,6 kg czerwonej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki miodu
  • 3 łyżki  sosu balsamicznego
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
  • tymianek 
  • ew. pół kieliszka czerwonego wina
Przygotowanie: 
Cebulę obrać i pokroić w piórka. Posolić, popieprzyć i smażyć na oliwie, na małym ogniu. Po kilku minutach dodać posiekany czosnek i dalej dusić. Gdy cebula zmięknie dodać miód, sos balsamiczny, wino, tymianek i wymieszać. Smażyć jeszcze kilka minut, aby płyn wyparował.

Przepis dodaję do akcji:

11 komentarzy:

  1. Oooo! Świetny pomysł. Ja tez mam słabość do cebulki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę konfiturę. Nie robiłam identycznej, ale pdoobną i smak był fantastyczny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam, byłam zachwycona, pora zrobić u siebie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam takiej konfitury, a wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy to ma wyjść bardzo słodkie? mnie takie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodko-kwaśne. Ale tak, dosyć słodkie. Jeśli zbyt słodkie można dodać octu balsamicznego.

      Usuń
  6. dzisiaj zrobiłam konfiturkę. Bardzo dobra, myślę nawet, ze byłaby dobrym pomysłem, aby dodać ją do nadziewanego schabu. Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przez jaki czas można przechowywać konfiturę? Trzeba wyparzyć słoiki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie znika w ciągu kilku dni, ale czytałam, że można taką konfiturkę zawekować, wtedy najlepiej słoiczki wyparzać.

      Usuń
  8. Francuzi jedza konfitury z cebuli do kaczej watroby, wraz z bagietka naprawde smakuje bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam się że też wyjątkowo mi taka forma cebuli odpowiada - teraz zajadam ją z pasztetem z cukinii ale właśnie widzę przyszłość z wątróbką i może z brukwią

    OdpowiedzUsuń