Szukaj na tym blogu

czwartek, 24 stycznia 2013

Sufleciki serowe




"Leciutkie jak mgiełka, ze skarmelizowanym wierzchem, mmmm .... pycha! Moje pierwsze suflety. Zawsze bałam się ich pieczenia. Bałam się, że jak tylko wyjmę je z piekarnika, opadną lub w środku się nie dopieką. Strach ma wielkie oczy. Sufleciki udały się doskonale. Zdjęcia nie są może zbyt ciekawe, ale bardzo się spieszyłam. Przepis pochodzi z archiwalnego numeru miesięcznika "Sól i Pieprz" (11/2007). A, i dodam jeszcze, że suflety wykonałam z twarogu własnego wyrobu i zaserwowałam je z malinami. POEZJA! I mają jeszcze tę niezaprzeczalną zaletę, że ich przygotowanie zajmuje nie więcej niż 10 minut!"

Składniki (na 6 kokilek):
  • 6 jaj
  • 135 g cukru
  • 150 g zmielonego twarogu (np. własnego wyrobu - jak u mnie :-)
  • sok z 2 limonek
  • cukier puder do karmelizacji
Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni (z termoobiegiem do 160stopni).
Białka oddzielić od żółtek i ubić je z połową cukru na sztywną pianę. 
Żółtka utrzeć z resztą cukru na kremową masę. Zmielony twaróg wymieszać z sokiem z limonki i stopniowo dodawać do masy żółtkowej, delikatnie mieszając. 
Dodać pianę z białek - najpierw wmieszać niewielką jej ilość, potem resztę, pamiętając aby robić to delikatnie tak, żeby piana nie opadła. 
Kokilki natłuścić i wysypać cukrem. Napełnić masą po same brzegi.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 10-12 minut (ja piekłam 12 minut).
Oczywiście w czasie pieczenia nie wolno otwierać drzwiczek piekarnika, żeby sufleciki nie opadły!
Po upieczeniu ostrożnie wyjąć, posypać cukrem pudrem i skarmelizować palnikiem. Jeśli takowego nie posiadamy, możemy użyć piekarnika z funkcją grillowania.
Podawać solo lub z owocami, np. malinami, połówkami winogron, etc., etc.

Smacznego!!!

Przepis dodaję do akcji:
 Szybkie ciasta - edycja karnawałowa

9 komentarzy: